keskiviikko 15. toukokuuta 2013

hormonihai

moi! olin tänään valmennuksessa ja ruokavalio pistettiin uusiksi. ai miten niin sen huomaa?


ensimmäinen valmennuskerta ja biosignature-mittaus toi minulle paljon yllätyksiä, toisin kuin kuvittelin. kehon koostumusta mitataan sellaisilla pihdeillä, lopputuloksena saadaan selville, mitkä hormonit ovat epätasapainossa.

mun kolmikko:

1. estrogeeni
2. insuliini
3. kortisoli

kaikkiin näihin lähdettiin pureutumaan ruokavaliomuutoksilla ja ravintolisillä sekä kuntosaliohjelmalla. saan vedellä paljon proteiinia (optimaalinen aamupala olis pihvi!!) ja vihanneksia, hiilareita hyvänlaatiusina ja vähän vähemmän. vähähiilarista ruokavaliota ei nykyään enää suosita lainkaan, ei tainnut pitkäkestoisesti olla kovin hyvä juttu se karppaus kuitenkaan...

d-vitamiinin ohelle sain magnesiumlisän, se parastaa unta. olen tosi innoissani tästä uudesta alusta. kahden viikon päästä on seuraava mittaus, kiinnostavaa nähdä onko mikään muuttunut!

asiasta toiseen, vaaleanpunaiset jaloleinikit ovat kukoistaneet kohta kaksi viikkoa. vettä vaihtamalla ja välillä uusia imupintoja leikkaamalla olen saanut ne pysymään hyvänä. nyt ne alkavat pikkuhiljaa nuupahtaa - tai ovat oikeastaan vaihtaneet olomuotoaan. palleroisten sijaan ne näyttävät nyt tylliin verhoutuneilta balettitanssijoilta :)




Ei kommentteja: